Kim jesteśmy

Peak to butikowe studio wizualizacji 3D z siedzibą w Warszawie, założone w 2014 roku przez Piotra Pietruczaka. Tworzymy zespół architektów i artystów 3D, których łączy wspólna pasja do czytelnego i angażującego opowiadania o architekturze za pomocą obrazu.

Dzięki architektonicznemu backgroundowi i doświadczeniu projektowemu dobrze rozumiemy proces projektowy i mówimy językiem naszych klientów. Na przestrzeni lat zrealizowaliśmy ponad 600 projektów i dostarczyliśmy ponad 2 500 wizualizacji — od kameralnych konkursów po rozbudowane kampanie marketingowe.

Działamy w Warszawie, ale pracujemy z klientami z całego świata.

Poznaj nasz zespół

Czym się zajmujemy

Tworzymy wizualizacje, animacje i krótkie filmy, które pomagają zaprezentować projekty architektoniczne zanim powstaną. Ale to coś więcej niż tylko obrazki — naszym celem jest uchwycenie atmosfery, światła i intencji projektu.

Niezależnie od tego, czy chodzi o konkurs, prezentację dla klienta, czy materiały marketingowe — pomagamy opowiedzieć o architekturze w spójny i angażujący sposób. Pracujemy zarówno z wczesnymi koncepcjami, jak i dopracowanymi projektami gotowymi do komercjalizacji. Zależy nam, by nasze wizualizacje nie tylko pokazywały architekturę — ale też opowiadały o niej historię.

Każdy projekt zaczynamy od zrozumienia jego celu — co pokazuje, dla kogo jest przeznaczony i w jakim kontekście się pojawia. Nasz proces jest uporządkowany, ale elastyczny — od analizy materiałów, przez modelowanie, ustawienie kamer i światła, po dopracowanie detalu i postprodukcję.

Nasze podejście

Każdą wizualizację tworzymy z dużą dbałością o szczegóły. Zwracamy uwagę na kompozycję, realizm i nastrój. Światło, kontekst i zieleń to dla nas nie tylko estetyczne dodatki, ale narzędzia, które wspierają przekaz i pomagają opowiedzieć historię projektu. Chcemy, żeby nasze obrazy dobrze wyglądały — ale też coś znaczyły.

Wizualizacja to ważna część komunikacji architektury — często wpływa na to, jak projekt zostanie odebrany i zrozumiany. Wierzymy, że klarowna, wizualna opowieść pozwala architekturze w pełni wybrzmieć.

Łącząc umiejętności techniczne z doświadczeniem i intuicją, pomagamy pokazać Twój projekt w najlepszym świetle.

Jako studio jesteśmy zawsze ciekawi tego, co dalej — jeśli chodzi o narzędzia, workflow i technologie. Przez lata testowaliśmy wiele różnych pluginów, silników renderujących i rozwiązań sprzętowych. Chętnie współpracujemy z twórcami oprogramowania i producentami — testując, dzieląc się feedbackiem albo po prostu eksplorując nowe sposoby pracy.

Pracujmy razem!

Jeśli chcesz z nami współpracować — albo po prostu zobaczyć, jak mogłaby wyglądać wspólna praca — odezwij się. Chętnie posłuchamy o nowych pomysłach, projektach czy wyzwaniach.

Poznaj nasz workflow
Bierzmy się do roboty. Startujemy!
Piotr Pietruczak

Piotr Pietruczak

Founder, Creative Director

Architekt i artysta 3D/VFX. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej (mgr inż.). Doświadczenie projektowe zdobywał w jednej z czołowych warszawskich pracowni architektonicznych, zanim całkowicie skoncentrował się na wizualizacjach architektonicznych. Aktywny w branży od 2007 roku; założyciel PEAK w 2014.

Łączy architektoniczny background z pasją do wizualnego opowiadania historii. Swoim doświadczeniem dzielił się również jako wykładowca akademicki oraz prelegent i panelista na wybranych wydarzeniach branżowych. Miłośnik tradycyjnych technik rysunkowych i zagorzały fan STAR WARS.

Małgorzata Madej

3D Artist, Architect

W 2021r. ukończyła z wyróżnieniem Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. Od początku studiów głównym tematem jej zainteresowań była szeroko pojęta grafika oraz wizualne przedstawianie budynków. Liczne dodatkowe szkolenia oraz lata doświadczenia zawodowego przekłada na indywidualne podejście do każdego projektu udoskonalając swoje wizualizacje na każdym kroku. Z PEAK Studio związana od 2020r. Prywatnie pasjonatka górskich wycieczek oraz miłośniczka koni.

Krzysztof Rupiński

Krzysztof Rupiński

IT Specialist

W Peak wraz z Piotrem odpowiada za to, żeby wszystko śmigało. Sam też ma na swoim koncie eksperymenty z grafiką 3d, więc doskonale rozumie wyzwania i problemy technologiczne napotykane w naszej codziennej pracy.
Ponadto studia na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych nauczyły go wiele na temat zarówno programowania jak i kreatywnego rozwiązywania problemów. Zapalony sportowiec, biegacz górski i rowerzysta.

Clients logos
Clients logos
Clients logos
Clients logos
Clients logos
Clients logos
Clients logos
Clients logos
Clients logos
Clients logos

Nasz workflow dla wizualizacji statycznych

Używamy Autodesk 3ds Max z silnikami renderującymi V-Ray 7 (CPU i GPU) oraz Corona Renderer — to nasze główne narzędzia przy pracy nad wizualizacjami statycznymi. Modelowanie wspieramy programami takimi jak Rhinoceros, SketchUp, a czasem również Revit. Za postprodukcję i kompozycję odpowiada głównie Adobe Photoshop.

Sceny zawsze budujemy w pełnym 3D — nie tylko architekturę, ale też teren, zieleń, otoczenie i kontekst. Zależy nam na pełnej kontroli nad przestrzenią, światłem i atmosferą, dlatego rzadko korzystamy z dwuwymiarowych trików czy podkładanych teł. To podejście wymaga więcej pracy na początku, ale zapewnia większą elastyczność i spójność — zwłaszcza gdy projekt się rozwija lub przechodzi w formę animacji.

Tak zazwyczaj wygląda nasz proces:

  • Analiza materiału wyjściowego

    Zaczynamy od przejrzenia wszystkich dostarczonych materiałów — dokumentacji technicznej, modeli 3D, materiałów referencyjnych, szkiców i innych załączników. To pozwala nam zrozumieć kontekst projektu i zaplanować odpowiedni przebieg pracy.

  • Modelowanie i budowa sceny 3d

    Na podstawie dokumentacji projektowej budujemy model 3D architektury. Jeśli model został dostarczony, dostosowujemy go do naszego pipeline’u. Równolegle przygotowujemy uproszczony kontekst otoczenia — na tym etapie zachowujemy elastyczność, ponieważ finalne kadry nie zostały jeszcze wybrane.

    1

  • 2

    Ustawienie kamer i próbki bez materiałów

    Gdy bazowy model jest gotowy, przygotowujemy propozycje kadrów oraz clay rendery (lub screenshoty), które pozwalają ocenić geometrię, kompozycję i perspektywę. Udostępniamy je do weryfikacji i zebrania feedbacku, zanim przejdziemy dalej.

  • Ustawienia świateł, materiały i kolorowe próbki

    Ustawiamy oświetlenie i materiały, dopracowujemy otoczenie oraz dodajemy zieleń. Na tej bazie tworzymy kolorowe podglądy w niskiej rozdzielczości, które oddają docelowy charakter wizualizacji. Od tego momentu staramy się unikać zmian w geometrii. Na tym etapie wprowadzamy również postaci 3D do sceny.

    3

  • 4

    Rendering w pełnej rodzielczości

    Kiedy wszystko zostanie zatwierdzone, przystępujemy do renderowania finalnych obrazów w wysokiej rozdzielczości.

  • Post-produkcja

    Color grading, compositing 2D, oraz dodawanie elementów (czasami cutoutów postaci, detali, efektów). Czasami stosujemy także ulepszenia AI. To właśnie na tym etapie najczęściej nastrój obrazka nabiera rumieńców. Po zakończeniu procesu, obraz trafia do klienta. Ewentualne poprawki są zazwyczaj ograniczone do etapu post-produkcji.

    5

Nasz workflow przy animacjach

Proces tworzenia animacji opiera się na tych samych fundamentach co pipeline dla wizualizacji statycznych — precyzyjne modelowanie, dobra kompozycja i dbałość o atmosferę — ale wprowadza dodatkowe warstwy złożoności i wymaga precyzyjnego planowania w czasie.

Jedną z zalet naszego podejścia jest to, że sceny przygotowywane pod wizualizacje statyczne już bardzo kompletne i spójne przestrzennie. Mamy tendencję do drobiazgowego odtwarzania działki, kontekstu, zieleni i architektury w pełnym 3D — dlatego kiedy przychodzi moment, by wprowadzić ruch kamery, większość pracy przygotowawczej jest już zrobiona. W wielu przypadkach stworzenie animacji to kwestia dopracowania i optymalizacji, a nie zaczynania od zera.

Na co dzień pracujemy w Autodesk 3ds Max z V-Ray 7 (CPU i GPU) lub Corona Renderer, a w razie potrzeby wspomagamy się Chaos Vantage do podglądów w czasie rzeczywistym. Dla bardziej interaktywnych lub filmowych projektów wykorzystujemy też Unreal Engine 5.5.
Końcowy montaż i kompozycję wykonujemy w DaVinci Resolve Studio — tak, aby gotowy film był dopracowany zarówno pod względem jakości obrazu, jak i narracji.

  • 1

    Scenariusz i planowanie ujęć

    Zaczynamy od rozmowy o zakresie i celu animacji: co powinno się w niej znaleźć, jak długa ma być, czy planowane napisy, lektor lub elementy brandingowe. Często powstaje prosty storyboard albo szkic sekwencji, który pomaga ustalić rytm i strukturę filmu.

  • Ścieżka kamery i previz

    Ustawiamy płynne ścieżki kamery w przestrzeni 3D — korzystając z uproszczonej geometrii i podstawowego cieniowania do wczesnych wersji poglądowych (previs). Takie animacje udostępniamy do zatwierdzenia, zanim przejdziemy do właściwego renderingu.

    2

  • 3

    Lighting, materiały i detale otoczenia

    Gdy ruch kamery zostanie zatwierdzony, dopracowujemy oświetlenie, materiały i detale sceny — w tym animację roślinności oraz efekty atmosferyczne (np. mgłę, kurz, promienie światła).
    Jeśli animacja jest częścią szerszego pakietu, w którym wcześniej powstały wizualizacje statyczne, wiele z tych elementów jest już gotowych i wymaga jedynie dopasowania lub optymalizacji pod kątem animacji.

  • Rendering

    Animacja jest renderowana jako sekwencja wysokiej jakości klatek przy użyciu V-Ray, Corony lub Chaos Vantage — w zależności od wymagań projektu. To zazwyczaj najbardziej czasochłonny etap całego procesu.

    4

  • 5

    Montaż i post-produkcja

    Montaż finalny obejmuje korekcję kolorów, dodanie dźwięku, elementów brandingowych lub narracji — w razie potrzeby — z wykorzystaniem DaVinci Resolve lub Adobe After Effects. Efektem końcowym jest w pełni dopracowany film, dopasowany do Twoich celów komunikacyjnych.